Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΞΑΓΩΓΩΝ


Οι ελληνικές εξαγωγές παρουσιάζουν θεαματική αύξηση, ειδικά το Νοέμβριου του 2010 σημείωσαν αύξηση κατά 24,6%.

Οι λόγοι της αύξησης των ελληνικών εξαγωγών είναι :

1) Οι ελληνικές επιχειρήσεις λόγω της κρίσης βρήκαν διέξοδο σε αγορές του εξωτερικού.

2) Αυξήθηκαν οι παραγγελίες από το εξωτερικό λόγω της μεγαλύτερης ελληνικών επιχειρήσεων σε διεθνείς εκθέσεις κλπ.

3) Τουρίστες, όπως οι Ρώσοι, που ανακάλυψαν τα πολύ τελευταία χρόνια την Ελλάδα και δοκίμασαν ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα και τα ζητούν και στη χώρα τους.

4) Η ανάπτυξη ή έστω η ανάκαμψη ορισμένων χωρών, όπως της Κίνας, η Ινδία και άλλων.

5) Το γεγονός ότι μέσα στο 2009 είχαμε μείωση των εξαγωγών, ίσως γιατί κάποιες χώρες περνούσαν την κρίση, ενώ τώρα έχουν καταφέρει να βγουν από αυτή. Ἐτσι έχουμε αριθμητική αύξηση του ποσοστού των εξαγωγών.

Ας δούμε όμως, σε ποια προϊόντα και σε ποιές χώρες οφείλεται η αύξηση των εξαγωγών μας.

 

Τα αναλυτικά στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) που επεξεργάστηκε ο ΟΠΕ δείχνουν ότι αρχίζει ο ιδιωτικός τομέας σταδιακά να ανακάμπτει, ειδικά τους τελευταίους μήνες του 2010 και 6,7% το 11μηνο του 2010. Απομένει όμως να πάρουμε πίσω τα δύο τρίτα των αγορών που χάσαμε μόνο πέρυσι.



* Πρώτο σε αξία εξαγώγιμο προϊόν είναι τα παράγωνα πετρελαίου (9% του συνόλου) και έπονται τα φάρμακα με μερίδιο 6,8% και ο άργιλος (5,3% του συνόλου με τις εξαγωγές να εμφανίζουν εντυπωσιακή άνοδο κατά 38,4%).




* Τα τρόφιμα και τα ποτά συμμετέχουν κατά 21,6% στο σύνολο των ελληνικών εξαγωγών και αυξήθηκαν κατά 4,6% το 11μηνο του 2010. Τη μεγαλύτερη ζήτηση έχουν τα φρούτα και οι καρποί - νωπά (3,2% επί του συνόλου), τα ψάρια, που εμφανίζουν αύξηση κατά 11%, και τα λαχανικά, η ζήτηση για τα οποία φέτος ήταν κατά 19,8% υψηλότερη.


* Οι εξαγωγές μας προς τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης αντιπροσωπεύουν το 64,2% του συνόλου και αυξήθηκαν το 2010 κατά 8,6%. Πρώτος αποδέκτης είναι η Γερμανία, ακολουθούν η Ιταλία, η Κύπρος, η Βουλγαρία, η Βρετανία (αύξηση εξαγωγών κατά 34,8%), η Τουρκία (αύξηση 40%) και οι ΗΠΑ με τις οποίες οι εξαγωγές μειώθηκαν κατά 18,4%.


Η άνοδος του ποσοστού των εξαγωγών οφείλεται στην ιδωτική πρωτοβουλία. Για να γίνει μόνιμη αυτή η αήση των εξαγωγών απαιτείται γενικός εκσυγχρονισμός και επαναπροσδιορισμός της εξαγωγικής στρατηγικής όχι με αποσπασματικά μέτρα, αλλά βάση ενός εθνικού σχεδίου στρατηγικής εξαγωγών.


Oι ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις πρέπει να θέσουν ως στόχο την κατάκτηση και διατήρηση ενός μακροπρόθεσμου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στις διεθνείς αγορές. Για την επίτευξη του επιδιωκόμενου στόχου οι ελληνικές εξαγωγές επιβάλλεται να γίνουν θέμα εθνικής προτεραιότητας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου